יום רביעי, 25 בינואר 2012

אתר whiskyisrael.co.il

רציתי להכיר לכם אתר המרַכז סביבו את כל מה שהוויסקי מביע ומסמל – whiskyisrael.co.il – ואם אתם לא מכירים אותו, זהו הזמן הנכון ביותר לעשות זאת.

whiskyisrael.co.il הוא אתר שסוגד לוויסקי. לא פחות. זהו אתר שהאופי שלו 'בלוגי' משהו, כלומר בנימה אישית של הכותבים – גל גרנוב וניר בלוך – ואין טוב מזה כדי להצהיר על אהבה לוויסקי ולהקדיש לזה פלטפורמה שלמה ברשת, נכון?
האתר כתוב באנגלית, אולי בכדי להזכיר את מוצאו של הוויסקי המשובח והטוב – סקוטלנד. הוא כמובן לא עוסק רק בוויסקי סקוטי, אך הכבוד הגדול ביותר שמור למדינה המרתקת הזו בצפון האי הבריטי.

whiskyisrael.co.il
גל גרנוב מצהיר על עצמו שהוא לא מומחה וויסקי. האם זה מפריע לתוכן האתר? ממש לא. התוכן באתר מקצועי מאוד ומזמין את כולם להבין עוד על סוגי וויסקי ישנים וחדשים, לדון על הנושאים שונים שקשורים לוויסקי ולהכיר טוב יותר את המשקאות השונים שנמצאים תחת קטגוריה זו. זו ממש פינה חמה עבור המשקה הנהדר הזה. גם ניר בלוך הוא לא אשף וויסקי מקצועי, כזה שמכין את המשקה בסתר בבית (וחבל...) ומשתתף בטעימות מקצועיות וכדומה. הוא פשוט אוהב וויסקי. אם אתם שואלים אותנו, אין יותר טוב מזה במקרה שאותו אנחנו בוחנים: אתר שמצהיר על האהבה לוויסקי צריך להיכתב ממקום שבו האהבה האמיתית למשקה היא השולטת.

שני מקימי האתר הזה הם גם הבעלים של אתר אחר, שעוסק – כמה מפתיע – באוכל טוב ויין, כהגדרתם: http://foodnwine.co.il/. ללא ספק לשניים יש ניסיון רב בכל מיני דברים שאנחנו בעיקר היינו רוצים להתנסות בהם (כולל גיחות ווגאס לטובת משחקי פוקר, אגב) – ולכן אנחנו מעניקים להם הסמכה בתור גוּרוּאי וויסקי ישראליים.

אז מה באמת יש באתר?


יש בו כמה וכמה בחינות של סוגי וויסקי שונים, דעות על משקאות כאלו ואחרים מתחום זה, דיווחים על טעימות של הטובים ביותר וגם, כמובן, חוויות אישיות של כל אחד מהבעלים של האתר עם טעם הוויסקי המשובח. האתר עצמו מחולק לסקטורים שונים על פי סוגי הוויסקי ומקומות הגידול שלהם – islay, spyside, highlands – היילנד כמובן, lowlands והאיים – islands. כל אלו מסמלים למעשה מותגים, מזקקות ואזורי הכנה של הוויסקי בסקוטלנד. כפי שאמרנו, האתר מקצה הרבה מאוד התייחסות למולדת הוויסקי – וטוב שכך.

אם כן, חובבי וויסקי רבים ימצאו באתר הזה את שחיפשו: כתבות מקצועיות ומנומקות על המשקה האהוב, דעות אישיות וסיפורים מרתקים סביב הוויסקי – כל מה שחובב אמיתי ושתיין מקצועי (בלי להגזים) צריך לבקש. חבל שאין עוד אתרים כאלו בישראל, אבל אולי בכל זאת ייצא מהיוזמה הזו משהו טוב: מישהו מוכן להרים את הכפפה ולהכין, כאן בישראל, וויסקי אמיתי? הלוואי...