יום שני, 19 בספטמבר 2011

בירות ישראליות



בשנים האחרונות החלו להימכר בארץ כל מיני בירות בחנויות האלכוהול השונות תחת השם – "בירה ישראלית בוטיק". בירות אלו כאמור הן תוצרת כחול לבן והן לא דומות לשום דבר שיצא לכם לטעום עד היום. 

סריקה אודות סוגי בירה ישראלית שניתן למצוא: 

בירה אלכסנדר
  • בירה נגב פסיפלורה – בירה זו נראית ומרגישה יותר כמו לאגר, אפילו באחוזי האלכוהול (4.9%). צבע הבירה כתום בהיר-צהבהב. בירה זו (עבור רבים) מרגישה כמו בירת לאגר משופרת עם ניחוחות משכרים של פסיפלורה. במידה ותחליטו לשתות בירה זו מבקבוק תוכלו ליהנות מטעמי פירות חזקים יותר. הגזים של הבירה מעלים בצורה מעולה את הפסיפלורה ומתאים לשתות את בירת הנגב בימים חמים יותר. 
  • בירת נגב פוטר אלון – בירה זו התיישנה עם שבבי עץ האלון. רבים טוענים שמשהו בריח הבירה הספציפית הזו מזכיר מעט את ריחו של היין האדום. הבירה עצמה בעלת צבע כהה עם ראש של קצף יפה וחום. הבירה מתקתקה ומעושנת. לאחר לגימה אחת תוכלו כבר לחוש כיצד הטעמים המתוקים מפנים מקום לטעמי הקרמל ואספרסו, עם זאת, הסיומת מעט מרירה. סך הכול בירה זו נחשבת לעדינה מבירות אחרות וזה מכיוון שהתיישנות הבירה יחד עם שבבי עץ האלון גורמים לרכיכה בטעמים שהופכים אותה בסופו של דבר לתענוג צרוף ובלתי נשכח של שתייה. 
  • בירת נגב אמבר אייל – בירה זו מגיעה בצבעי כתום – חום מעט מעוננים וללא יותר מדי קצף. ניתן להרגיש את הניחוח והטעם העדין של הפירות בבירה. למרות שבלגימה הראשונית הבירה מרגישה מעט "כבדה" תחושה זו נעלמת במהרה ומתגלה בירה מתקתקה בטעמי פירות. בירת נגב אמבר אייל בעלת אחוזי אלכוהול נמוכים (באופן יחסי) כ- 4.9%. 
  • בירה אלכסנדר – בירת אלכסנדר הינה בירה ישראלית קלאסית. בירה זו היא בעלת סגנון מעט בלגי והיא נחשבת כבירה עשירה, טעימה ונהדרת לשתייה בימי קיץ חמים. 
  • בירה בזלת – בירה בזלת היא בירה בעלת מסורת ארוכה שהחלה עוד במנזרי הבוואריה. בתקופות של צום בישלו הנזירים את הבירה העשירה בערכים תזונתיים מאוד גבוהים וכך הצליחו לעבור את תקופות הצום בקלות יתרה. בירה זו היא בעלת טעם שוקולד- קפה והיא בירה שמותירה רושם יוצא דופן. 
  • בירה מלכה – בירת מלכה הינה בירה מצוינת אשר מיוצרת בגליל המערבי בתוך מבשלה קטנטנה. יצור בירה זו נעשה בשיטה המסורתית, כלומר, בישולים קטנים שמטרתם לשמור על טעמה הייחודי והמוצלח של הבירה שמיוצרת כאמור מחומרים טבעיים וממי הבאר שבגליל המערבי. ניתן למצוא כ- 3 סוגים לבירה המלכה: בירת המלכה בהירה, בירת המלכה האדמונית ואילו הסוג האחרון הוא בירת המלכה הכהה. לכל אחד מהסוגים יש ריח, טעם וצורת הכנה שונה לגמרי.

נמאס לכם קצת מגולדסטאר או מכבי? אין שום בעיה. כיום ניתן למצוא שפע של בירות בוטיק ישראליות שיפתיעו אתכם בטעמן הייחודי והממכר.